EFI ဆိုတာ အပိုင္း( 1 ) - နေပြည်တော်သား

Latest

Monday, November 5, 2018

EFI ဆိုတာ အပိုင္း( 1 )

EFI ဆိုတာ   အပိုင္း( 1 )


Gg
EFI ဆိုတာ electronic fuel injection ကိုေခၚတာပါ။ လွ်ပ္စစ္အေထာက္အကူျပဳဆီေပးစနစ္လို႕ေခၚပါတယ္။ရည္ရြယ္ခ်က္က တစ္ခုထဲပါ။သဘာဝပါတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းဂတ္စ္ေတြထုတ္လႊတ္မူကိုေလွ်ာ့ခ်ဖို႕ပါ။
ဆီေႀကြးမ်ားေနတဲ႕ ယိုယြင္းသြားရင္အခ်ိန္အတိုင္းတာတစ္ခုအထိ ကိုယ့္ဘာသာ မျပဳျပင္နိုင္တဲ႕ကာဘရိုက္တာေနရာမွာ အနည္းငယ္ယိုယြင္းသည့္တိုင္ကိုယ့္ဘာသာ ထိမ္းေႀကာင္းျပဳျပင္နိုင္မယ့္ EFI ကို အစားထိုးတပ္ဆင္လာႀကတာပါ။ 12:1 ေလဆယ့္နွစ္ဆမွာဆီတစ္ဆ အေကာင္းဆံုးေရာစပ္ေပးနိုင္တဲ႕ ကာဘရိုက္တာဟာ ဆီအနည္းငယ္ပိုမိုမ်ားျပားေနပါတယ္။ 
တကယ္Cpmplete combustion ျဖစ္ဖို႕လိုအပ္တဲ႕ ဆီေလအခ်ိဳးဟာ 14.7:1 ပါ။ ဒါကိုအတိအက်ေရာ
စပ္နိုင္တာ efi စနစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ကာဘရိုက္တာတစ္လံုးဟာ စက္ရံုထြက္ကတည္းက 12:1 ဆိုတဲ႕အေရာဟာ အေကာင္းဆံုးအေရာျဖစ္ပးီေတာ့ ဆီမသန္႕တာနဲ႕
ေလမသန္႕တာေတြေႀကာင့္ fuel inlet
အေပါက္ေလးေတြက်ယ္သြားတဲ႕အခါ ဆီေလအေရာမွာဆီပမာဏ ပိုမိုမ်ားလာပါတယ္။ အဲ့အခါ ပိုင္ရွင္က
စနစ္တက် service ယူပီး kit ထုပ္ေလးေတြ
လဲလွယ္ျခင္းဘာညာမလုပ္ခဲ့ရင္ co ဓါတ္ေငြ႔
ထုတ္လႊတ္မူဟာမ်ားျပားလာပီးေတာ့ သဘာဝပါတ္
ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းလာေစပါတယ္။efi ကက်ေတာ့ 
တိက်တဲ႕ဆင္ဆာေတြရဲ႕ေထာကိလွမ္းမူနဲ႕ အဆိုးဆံုး
အင္ဂ်င္တာအေပါက္ေတြမက်ယ္ခင္အထိ အေကာင္းဆံုးေရာစပ္မူကိုထုတ္လုပ္ေပးနိုင္ေသးလို႕efiဟာ လက္ရွိေခတ္ေပၚ ဆီေပးစနစ္ထဲမွာအေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ဝါယာလိုင္းေတြအနည္းငယ္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးသြားတာကလြဲလို႕ efiဟာ ရိုးစင္းတဲ႕ စနစ္တစ္ခုပါ။
ဆင္ဆာတစ္ခုျခင္းဆီရဲ႕ အခ်က္လက္ေတြယူပီးေတာ့ micro computer လို႕ေခၚတဲ႕ ကြန္ျပဴတာအေသးစားေလးကေန အတိအက် လိုအပ္တဲ႕ဆီေလအေရာက္ုတြက္ခ်က္ စစ္ထုတ္ေပးနိုင္တဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာစနစ္ပါ။ ပတ္ဝန္းက်င္အပူခ်ိန္ /ဝင္လာတဲ႕ေလရဲ႕ပမာဏ /အင္ဂ်င္ရဲ႕ပကတိအပူခ်ိန္/ ပင္လယ္ေရမ်က္နွာျပင္အထက္ေပအျမင့္စသည္ျဖင့္ တိက်စြာအာရံုခံေထာက္
လွမ္းပီးမွ လိုအပ္တဲ႕ဆီေလအေရာက္ို တြကိခ်က္ 
ေပးနိုင္လို႕ အင္ဂ်င္ပါဝါလဲပိုမိုထြက္လာေစနိုင္သလို 
ညိမ့္ေညာင္းတဲ႕အင္ဂ်င္က္ုလဲခံစားေစပါတယ္။electronic ပစၥည္းေတြပါဝင္လို႕အနည္းနဲ႕အမ်ား
ေတာ့အထိခိုက္မခံနိုင္ပါဘူး။ 
input sensors ေတြရဲ႕ အခ်က္ေပးမူေတြနဲ႕ control ပိုင္း ကိုECM( electronic control module ) က 
ထိမ္းခ်ဳပ္ပီး out put အျဖစ္ စီမံခန္႕ခြဲမူေတြကိုလုပ္
ေဆာင္ေစပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ဆင္ဆာေတြနဲ႕ EFI စနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကိုဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းထားသလဲဆိုတာကိုေတာ့ ေဆာင္းပါးအဆံုးမွာနားလည္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ 
မခက္ေပမယ့္ရႈပ္တဲ႕အပိုင္းမို႕ေသခ်ာေတာ့ေလ့လာေစ့ခ်ငိပါတယ္။
ကမၻာေပၚမွာ emission လို႕ေျပာႀကတဲ႕ ညစ္ညမ္း
ဂတ္ထိမ္းခ်ဳပ္စနစ္ေႀကာင့္ ဆိုငိကယ္ေလာကရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး အေျပာင္းလဲႀကီးနွစ္ခုကိုရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္။ ပထမတစ္ခုက 2 stoke ေတြနဲ႕ 4 stoke အေျပာင္း
အလဲျဖစ္ပီးေတာ့ ဒုတိယတစ္ခုက ကာဘရိုက္တာနဲ႕efi အေျပာင္းအလြဲပါ။ 
ဒီအေျပာင္းအလဲ နွစ္ခုဟာ သိသာတဲ႕ ရိုက္ခ်က္ေတြနဲ႕ 
ျဖစ္လာတဲ႕အေျပာင္းအလဲေတြပါပဲ။ 
ခုေျပာျပေနတာက EFI ရဲ႕ သမိုင္းေႀကာင္းပါ။ EFI ရဲ႕ Extra service ေတြလဲရွိပါေသးတယ္ ဘာေတြလဲဆို
ေတာ့ ABS ဘရိတ္လိုစနစ္မ်ိဳးေတြနဲ႕ Service interval control လိုစနစ္ေတြပါ။ BMW ေတြဟာ ဆားဗစ္ဝင္ပီးတိုင္း ECU ထဲကို  ဒါေတြလုပ္ပီးပီဆိုတဲ႕အေႀကာင္း အခ်က္လက္ေတြထည့္ေပးရပါတယ္။
မထည့္ေပးခဲ့ရင္ ECU က ပံုမွန္ဆားဗစ္မဝင္ဘူးလို႕
သတ္မွတ္ပီး စီးမရေတာ့ေအာင္ အင္ဂ်င္ကို စက္ေပး
မနိူးေတာ့ပါဘူး။ သူတို႕အရည္အေသြးအတြက္ 
ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ကို ECU ထဲမွာ ထည့္သြင္းလာတာပါ။
ေနာက္တစ္ခုက Ristric လို႕ေခၚတဲ႕ အကန္႕သတ္ေတြကိုလဲ ECUေတြထဲမွာထည့္သြင္းလာႀကပါတယ္။ 
သတ္မွတ္ကီလိုဘယ္ေလာက္ထိပဲစီးလို႕ရရမယ္။ 
တကယ္လို႕အဲ့ထက္ ျမင္းေကာင္ေရပိုတက္ခ်င္ရင္ Remap ျပန္လုပ္ root ေဖါက္သလိုပဲ နဂိုခ်ုဳပ္တည္းမူေတြခ်ိဳးေဖါက္ပီးေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႕အရွိန္နဲ႕ 
ျမင္းေကာင္ေရအျပည့္ထြက္ေအာင္ midification 
လုပ္ႀကတာပါ။ တသီးတသန္႕အခေႀကးေငြနဲ႕ 
လုပ္ေပးေနတဲ႕ အဖြဲ႕စည္းေတြနိုင္ငံရပ္ျခားမွာရွိပါ
တယ္။ 
ေနာက္တစ္ခ်က္က trubo charger လိုဟာမ်ိဳးတပ္
မယ္ဆိုရင္ ECUကို Remap ျပန္လုပ္မွျမင္းေကာင္ေရတက္ပါတယ္။ ဒါက ဟြန္ဒါယာမဟာ ဘီးေလးေတြမွာမပါနိုင္တဲ႕အေႀကာင္းေတြပါ။ 
အမွားတစ္စံုတရာပါခဲ့မယ္ဆိုရင္လဲ ကြ်န္ေတာ္ရဲရင့္သာေဝပိုင္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္လို႕ေထာက္ျပေပးႀကဖို႕ 
ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။အိုေက ဒါဆ္ို ေယဘုယ် EFI
စနစ္တစ္ခုရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုေလ့လာႀကမယ္။
ပထမဆံုး ေျပာျပခ်င္တာက EFIရဲ႕ သေဘာသဘာဝပါ။ ပံုမွာႀကည့္ပါ။ Input ဆိုတဲ႕ ထည့္သြင္းျခုင္းအပိုင္းမွာ ဆင္ဆာတစ္ခုျခင္းစီကိုေတြ႕ရပါ့မယ္။
input sensor
-----------------
MAP(Manifold absolute pressure )
မန္န်ဴဖို႕ေလစုပ္အားအာရံုခံ
IAT( intake air temperature  )
အဝင္ေလအပူခ်ိန္အာရံုခံ
TP (Throttle position  )
လီဘာတံခါးအာရံုခံ
EOT( engine oil temperature )
အင္ဂ်င္ဝိုင္အပူခ်ိန္အာရံုခံ
ECT  ( Engine coolent temperature )
အင္ဂ်င္အေအးခံေရအပူခ်ိန္အာရံုခံ
CKP( crank shaft positon)
ကရိုင္းတည္ေနရာအာရံုခံ
O2 ( Oxygen   )
ေအာက္ဆီဂ်င္ ဆင္ဆာ
VSS (vehicle speed sensor)
ယဥ္အျမန္နံႈးအာရံုခံဆင္ဆာ
BAS( bank angle sensor)
ယဥ္အတိမ္းေစာင္းအာရံုခံဆင္ဆာ
MAF( mass air flow)
အဝင္ေလထုထည္
စသည့္ အဝင္ဆင္ဆာပိုင္းေတြျဖစ္ပီးေတာ့ control
အပိုင္းမွာေတာ့ ECU/PCM/ECM/EEC
Engine control unic /progemmable control module /electronic control module / Electronic engine control စသည္ျဖင့္ကုမၸဏီမ်ားအေပၚမူတည္ပီးေတာ့ အမည္မွည့္ေခၚမူေတြကြဲျပား
ျခားနားပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကြန္ျပဴတာေဘာက္စ္ ပါပဲ။ Micro computer လို႕လဲ ေခၚႀကပါေသးတယ္။
output 
ဒီအပိုင္းမွာက အဓိအားျဖင့္ ကြန္ထရိုးေဘာက္စ္ကေန က်လာတဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ဆီတိုင္ပင္နဲ႕အျခားတိုင္
ပင္ေတြကို ထိန္းေႀကာင္းလႊတ္ေပးရတာပါ။
output အပိုင္းေတြအေနနဲ႕က
injector ( ဆီျဖန္းေဂါင္း)
plugcoil( မီးေပါက္ကြိဳင္)
IACV (Idle air control velve)စလိုးေလလမ္းေႀကာင္းခ်ိန္ညိွဘား
ABS (anti-lock brake system)
ဘီးေသျခင္းထိမ္းခ်ဳပ္စနစ္
fuel pump(ဆီပန္႕)
MIL(ခ်က္ခ္မီး)
စတဲ႕အရာေတြပါ။ ဟြန္ဒါ အမ်ိဳးအစားEFI စနစ္ေတြမွာ  မွတ္ဥာဏ္ပါရွိပီးေတာ့ ယာယီ Error code ေတြကိုထိမ္းသိမ္းထားနိုင္တယ္ ပီးေတာ့ ဖ်က္ပစ္လို႕လဲရပါတယ္။ error ရွင္းတယ္ ဆိုတာecu reset ခ်တာကို
ေခၚတာပါ။ ေနာက္ေန႕မွာဆင္ဆာတစ္ခုျခင္းစီရဲ႕ 
အျပစ္ေတြ ထိန္းခ်ဳပ္အလုပ္လုပ္ပံုေတြနဲ႕
ျပင္ဆင္နည္းေတြကို ျပည္ျပည့္စံုစံုဆက္လက္တင္ျပ
ေပးပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ။လိုတာေလးေတြလဲေထာက္ျပေဝ
ဖန္ေပးႀကပါ။ 

ကြ်န္ေတာ္ရဲရင့္သာေဝပိုင္ပါ။
ပံုေလးေတြေထာက္ႀကည့္ပါ။
Gg